A megfelelő tevékenység felvétele (TEÁOR vagy egyéni vállalkozóknál ÖVTJ) mindig is nagy kérdés volt a vállalkozóknál, sokszor a könyvelőknél is. Ez a bizonytalanság abból ered, hogy jelenleg nincs Magyarországon egy nyilvánosan elérhető, összesített adatbázis, amiben egyértelműen és áttekinthetően össze vannak gyűjtve a különböző tevékenységek és az, hogy melyik engedélyköteles és melyik képesítéshez kötött.

Szerencsére a Webes ügysegéd segítségével utólagosan, könnyen tudunk újabb tevékenységeket felvenni vagy régieket törölni akár pár perc alatt, ráadásul teljesen díjmentesen.

Viszont mi történik akkor, ha véletlenül rossz tevékenységet vettünk fel? Egy olyat, ami engedélyköteles vagy képzettséghez kötött? Ez bármikor előfordulhat, hiszen sokszor a hivatal mást ért a megnevezésen, mint amit a vállalkozó vagy könyvelő.

Egy konkrét példán keresztül, most nézzük meg mi a folyamata annak, ha valamilyen okból rossz tevékenységet vettünk fel.

Hivatalos értesítés

Amennyiben a Kormányhivatal problémát észlel, akkor levélben küld erről tájékoztatást, ami a következőképp néz ki:(A képre kattintva megnyílik nagyban)

A levélben részletesen leírják, hogy mi a probléma és hogy 15 napon belül vegyük fel az ügyintézővel a kapcsolatot a levélben szereplő elérhetőség valamelyikén.

Felhívtam a hivatalt telefonon

Az első lépésben felhívtam a hivatalból megbízott ügyintézőt. A legtöbbször telefonon sokkal gyorsabban tudjuk tisztázni, hogy az adott tevékenységgel mi volt a célunk, miért vettük fel. Rá tudunk kérdezni, hogy mit ajánlanak helyette és innentől pontosan mik lesznek a teendőink.

Sajnos az esetemben hiába csengett ki a telefon, többszöri próbálkozás után sem vették fel, de ilyenkor nem szabad annyiban hagyni.

E-mailes felkeresés

A következő lépés az volt, hogy írtam egy emailt a levélben szereplő ügyintéző email címére.
A válasz egy napon belül megérkezett és a levelezésünk így nézett ki:

A levél, amit először írtam a hivatalnak:

Kedves XXXX!

A napokban kaptam kézhez az Önök levelét az új tevékenységem felvételével kapcsolatban, melyet mellékelek is levelemhez.
Próbáltam telefonon többször is elérni, sajnos nem jártam sikerrel.

Azért vettem fel az XXXX tevékenységi kört, mert ez állt (elnevezés alapján) legközelebb ahhoz amivel foglalkozom.
A tevékenység amit végzek, (itt leírtuk, pontosan miért gondoltuk, hogy ez a tevékenységi kör lesz a megfelelő).

Kérdésem az lenne, hogy ha ez a tevékenységi kör nem megfelelő, akkor szükséges-e másikat felvennem?

Ha szükséges kérem írja meg, mikor kereshetem telefonon és milyen számon, egyeztetés céljból?

Segítségét előre köszönöm!

Üdvözlettel,
XXXX

Mobil: XXXX
Email: XXXX

A választ kevesebb mint egy napon belül megkaptam:

Tisztelt XXXX!

A XXXX. számú tevékenységi kör abban az esetben kötött engedélyhez, amennyiben Ön végzi a tájékoztató levélben is olvasható tevékenységeket.
Amennyiben Ön nem végzi ezeket a tevékenységeket, erről megkérem, hogy továbbítson egy kézzel írt nyilatkozatot és ez esetben rendben van az egyéni vállalkozása.

Esetleg még a következő tevékenységi köröket tudja felvenni:

1. XXXXXX. tevékenység megnevezése
2. XXXXXX. tevékenység megnevezése
3. XXXXXX. tevékenység megnevezése

Ezek a tevékenységi körök szakképesítés nélkül végezhetőek.

Üdvözlettel:
XXXX
kormányablak szakügyintéző

A levélből számomra nem volt egyértelmű, hogy akkor is kell-e a nyilatkozat, ha töröljük a tevékenységet, így rákérdeztem:

Köszönöm a gyors válaszát!
Amennyiben törlöm a tevékenységeim közül a XXXX-es számú tevékenységet és felveszem az Ön által ajánlottakat, akkor is kell küldenem kézzel írt nyilatkozatot vagy elegendő ezt online, a webes ügysegéden keresztül intézni?

Üdvözlettel,
XXXX

A választ egy órán belül meg is kaptam:

Kedves XXXX,
Amennyiben a XXXX-es tevékenységi kört letölri a Webes Ügysegéden keresztül, nincs szükség a nyilatkozatra. Az említett tevékenységi köröket szintén a Webes Ügysegéden keresztül tudja majd felvenni, erről nem szükséges nekem igazolást küldenie, mert látni fogom a nyilvántartásban.

Üdvözlettel:
XXXX
kormányablak szakügyintéző

Ha ez sem működött volna, akkor egyszerűen bementem volna személyesen a levélben megadott címre. Mindenféleképp intézkednünk kell, hogy a levélben írt határidőt ne lépjük túl.

Mi volt végül a megoldás?

Szerencsére az esetemben az email meghozta az eredményt. Az ügyintéző 1-2 napon belül válaszolt és nagyon segítő kész volt. Így annyi volt a teendő, hogy beléptem a Webes Ügysegéd felületére, töröltem a tévesen felvett tevékenységet és felvettem azokat, amelyeket az ügyintéző ajánlott. További teendő nem volt.

A lényeg, hogy ilyenkor nem szabad megijedni, egy teljesen megszokott eljárásról van szó. Ha fenti lépéseket követjük, akkor gyorsan tudjuk orvosolni a felmerült adminisztrációs problémát.

Te kerültél már ilyen helyzetbe? Írd meg lent a hozzászólásoknál a tapasztalatodat. Melyik tevékenységgel volt gond, mi volt végül a megoldás?

 

 

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal

 

Molnár Szabolcs

A Katasleszek.hu vezetője és alapítója.

More Posts

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Nem szeretnél lemaradni a fontos határidőkről, hírekről és változásokról a KATA adózással kapcsolatban?

Nem szeretnél lemaradni a fontos határidőkről, hírekről és változásokról a KATA adózással kapcsolatban?

Íratkozz fel hírlevelünkre!

Sikeresen felíratkoztál a hírlevelünkre!