A feltöltés folyamatban van, az anyagon még dolgozunk, így előfordulhat, hogy régi-, részben feltöltött-, hiányos vagy szakmailag még nem véglegesített anyagok lesznek láthatóak. A teljesen megújított képzés feltöltése nagy és időigényes munka, de terveink szerint 2021. január 15.-ig felkerül a teljes új anyag. Érdemes várni, mert egy jelentősen kibővített anyagot fogsz kapni, mellyel sokkal egyszerűbben fogod tudni az idei KATA bevallásodat elkészíteni. 🙂
Addig a türelmedet kérjük!
Speciális eset és emiatt a korábbiaktól eltérően kell számolni, ha futárszolgálattal dolgozunk, akik utánvétes fizetéssel szedik be a pénz a vásárlónktól.
Itt is az okozza a problémát, hogy a megrendelés, fizetés, és a pénz valós megkapása teljesen más időpontokban történik. Emiatt itt csavarosabb a történet:
Itt ugyanis a bevétel beérkezési időpontja az lesz amikor átutalja a pénzt a futárszolgáltató a bankszámlánkra.
Ugyanis a bankkártyás fizetéssel ellentétben itt nincs virtuális számlánk, nem a mi nevünkön van, és nem is tudjuk pontosan, hogy a futárnak mikor lett kifizetve.
A extra csavar ott van, hogy ráadásul az átutalt összeg nem a kiszámlázott összeg lesz, hanem a futárcégek sok esetben automatikusan levonják a díjukat, és ezt a csökkentett értéket fogjuk megkapni.
Ennek ellenére itt is a kiszámlázott összeget kell alapul venni amikor a KATA keretnél vagy bevallásnál számolunk, mert itt sem számítanak a költségek.
Nézzünk erre is egy sarkított példát:
december 26.-án vásárolnak a webáruházunkból, 28-án a futárcég kiszállítja, begyűjti utánvéttel az összeget, viszont csak január 4.-én utalja át nekünk, akkor ez már a következő évi bevallásunkba kell beletenni.
A bevallásba bekerülő összeg a kiszámlázott összeg lesz, és nem az az összeg, amit a futárcég átutal nekünk.